RECEPT NA ŠTĚSTÍ VE 4 KROCÍCH

Často se mě ptáte, jak to dělám, že jsem pořád tak veselá, teď i Veselá, jak je možný, že se pořád usmívám, mám dobrou náladu? Na to mám jednoduchou odpověď. Protože chci být šťastná, užívám si každou minutu na tomhle světě a jsem pozitivně naladěná, i když se mi v životě nedějí jen dobrý věci. Pokusím se Vám shrnout Vám ten můj "recept" na štěstí. 

Pro mě bylo hodně zlomový období, kdy jsem vážně onemocněla. Objevil se nádor, z ničeho nic. Najednou jsem nevěděla, zda vůbec dostuduju semestr, jestli budu na Vánoce doma, jestli se ještě vrátím na privát, do školy, domů... Uvědomila jsem si ale, že mám oproti jiným lidem štěstí. V tom, že se na to přišlo hned, že stačila operace, při které se zjistilo, že nádor nebyl zhoubný, že všechno bude ok. Stačilo brát "pár" prášků, kapek, chodit pravidelně na kontroly a cca 1 krát ročně na operaci (to už není úplně ok, ale pořád lepší, než být někde pod drnem). Zjistila jsem, jaký mám štěstí, že mám kamarády, rodinu, kteří mě mají rádi takovou jaká jsem, kteří by pro mě dýchali, udělali první poslední. Tehdy jsem si v kamarádech udělala docela velkou čistku. Stálo mě to třeba i rozchod, který se mnou dost zamával, ale i tohle beru zpětně jako pozitivum. Posunulo mě to dopředu, vztah mi dal mnoho dobrýho a i z toho zlýho jsem se dokázala ponaučit a vzít si to, co jsem si měla vzít. 
Takže rada č. 1: Važte si toho, co máte, dokud to neztratíte, pak už může být pozdě!

Naučila jsem se radovat se z maličkostí, všímat si krásy kolem, dělat něco pro druhé a dost i pro sebe, obklopuju se lidma, co mi dávají, ne jen berou. Začala jsem žít zdravě, víc sportovat, všímat si toho co dělám. Myslím tím, že jsem začala opravdu třídit - oblečení (nepotřebné pravidelně putuje na charitu), odpadky všeobecně, staré věci, začala jsem žít konečně trochu víc zero waste, skončila s klasickou drogérkou a začala jsem ji nahrazovat přírodníma produktama. Ne proto, že je to in, ne proto, že to dělají ostatní, ale kvůli sobě. Ať to zní jakkoliv egoisticky, mám se ráda (ale i to jsem se musela naučit). 
Rada č. 2: Mějte se rádi, mějte sebe "až" na prvním místě! Není nikdo jiný na světě, na koho byste se mohli 100% spolehnout, než jen vy sami. 

Může to znít jako klišé, ale když jsou šťastní lidé kolem mě, jsem šťastná i já. Zkuste to, třeba to u Vás funguje podobně. Začala jsem si více všímat dění ve své rodině. Zkusila jsem napravit staré křivdy, začít víc věnovat čas svým blízkým, dělat jim radost jen tak, nezištně. Už dlouho mám pravidlo, kterým se řídím: když můžu, tak pomůžu (rada č. 3). Je to tak úžasný pocit, když pomáháte. Můžete pomáhat jakkoliv, komukoliv. Stačí jen otevřít oči a zamyslet se. Pomáhám lidem na ulici, v obchodě, lidem na internetu, lidem ve škole, svojí rodině, přátelům, kamarádům, nemocným dětem, cizím lidem v tramvaji,...

Rada č. 4: Pokud něco chci, dělám pro to maximum! Ať už je to cokoliv, co je pro mě jakkoliv důležité, jdu do toho na 100%. Říká se, že člověk má vždycky mířit vysoko, to nejhorší co se může stát, je, že skončí mezi hvězdami. Tohle to přesně vystihuje. Pokud člověk dělá to, co ho baví, dělá to pořádně, zase je o něco blíž svému štěstí? A co vy, dáváte do svých projektů maximum ze sebe nebo ne?


A co Vás dělá šťastným? Ať je to cokoliv, je důležité, že jste to našli!
Krásný den všem.
Kam. <3

Komentáře

Oblíbené příspěvky