10 faktů o mně

LIFE BY KAM
Kdo jsem?


Ráda bych se Vám v tomto článku představila v pár větách, ale možná to bude lepší vzít trošku rychleji. Snad bude pro začátek stačit 8 bodů.

1. JMÉNO

Jak už zkratka v názvu blogu značí, jmenuji se Kamila. Moje rodiče se na tomto jménu shodli, vybrali jej náhodně a to z prostého důvodu - líbilo se jim. 
Nejčastěji je spojováno s latinským slovem „camilla“, které se překládá jako „osoba vznešeného původu“. Původně šlo o označení chlapců a dívek, kteří měli díky vznešenému původu právo sloužit posvátnou chrámovou službu. Jméno Kamila tak lze přeneseně přeložit také jako „služebnice v chrámu“. Další teorie jméno z latiny překládají jako „dívka svobodných rodičů“ nebo jako „heřmánek“. Camillus je totiž latinským označením pro tuto léčivou bylinku. Možných výkladů jména je však ještě víc. Jméno Camillus totiž bylo původně užíváno jako rodové jméno jednoho římského rodu. Jeho původ je zřejmě etruský. Zde mělo význam „Merkur“. Jméno Kamila tak lze přeneseně přeložit i jako „božská“, „zářivá“. Některé výklady jména nás však zavádějí do arabštiny. Jméno by se pak z arabštiny překládalo jako „dokonalý“ či „kompletní“.
Musím říct, že ze svého jména nejsem zrovna moc nadšená, ale zase mi úplně nevadí. Jen nemám ráda, když na mě někdo volá "Kamilo" nebo ještě hůře "Kakakamilo". :-)

2. ZNAMENÍ

Narodila jsem se 7. září a to ve znamení Panny. Jak už to tak bývá, některé charakteristiky na mě sedí, jiné naopak, proto vyberu jen ty, které o mě vypovídají. Aspoň se o mě něco dozvíte.

Představujete si dívku Pannu jako jemnou, panenskou děvu, čistou jako čerstvě napadlý sníh? Asi přijdete o pár iluzí... Žena panna dokáže opustit manžela kvůli muži, kterého potkala kdesi daleko za oceánem, porodit milencovo dítě, než se odhodlá ke sňatku a čelit nepřátelskému světu se vzpřímenou hlavou. 
Zná všechny nezbytné lsti a zbraně, včetně odhodlání dosáhnout štěstí, ať je cesta k němu zavede kamkoliv. Kvůli pár pichlavým trnům podél cesty neomdlí ani nebude zoufale volat o pomoc.
Pokud se doslechnete o ženě Panně, která překročila zákony společnosti, rozhodně se pokuse číst mezi řádky. Je pravda, že má v podstatě čistou duši. Ale skutečná láska je taky čistá a Pannu ani jiný druh nezajímá. Kvůli ní vyšplhá na nejvyšší hory a překoná bouřlivé moře v galoších a kazajce, což může značně zakalit představu slabé dívky v šifonu.
Žena Panna dokáže být současně absolutně praktická a božsky romantická. Málo co ji vyvede z její cesty za vytyčeným cílem, jde si za tím, stůj co stůj.
Pokud se zlobí, dává to dost silně najevo, zuří a rozbíjí lahve. Tehdy se stačí omluvit, přiznat chybu a koupit (natrhat) jí květiny. 

3. STUDIUM

Už od malička jsem vyrůstala ve společnosti dětí a to nejen vrstevníků. Měla jsem ráda mladší děti, kterým jsem mohla pomáhat a učit je nové věci. Vzhledem k mému věku jsem ještě zažila "normální" dětství bez počítačů a internetu. Většinu času jsem tedy trávila venku, v teplácích "na lítačku" a s kamarády. V dětství jsem měla neskutečně mnoho zájmů, ale děti zůstaly. Při dokončování ZŠ jsem přemýšlela, čím bych tak mohla být - policajtkou, žokejkou, učitelkou, moderátorkou, veterinářkou,... A tak jsem nakonec vystudovala Ekonomické lyceum, ale to čistě z praktických důvodů a tak trošku z donucení. Poté jsem absolvovala roční jazykový kurz angličtiny, který mě vcelku bavil a pak už jsem si šla za svým snem - stát se učitelkou ve školce. Vystudovala jsem nejprve VOŠ pedagogickou v Litomyšli a poté jsem pokračovala na UTB ve Zlíně - obor Učitelství pro MŠ. Nebyla bych to já, abych nezkusila štěstí a nepokračovala dál. A tak se dnes pokouším dodělat si Mgr. a to pro změnu v Olomouci - obor Předškolní pedagogika. Jelikož mi přišlo málo "jen tak" studovat. Rozhodla jsem se tehdy ve 2. ročníku pokračovat dálkovou formou studia při práci...

4. PRÁCE

Jak už jsem psala v bodě č. 3, šla jsem si za svým snem, a proto jsem v roce 2012 konečně nastoupila do své první práce na plný úvazek. Byla to Mateřská škola, kam jsem já sama chodila jako dítě a jelikož to není tak dávno, byla mou kolegyní na třídě právě moje učitelka z předškolních let. Dokonce i ostatní kolegyně a naše paní ředitelka si mne pamatovaly - není se čemu divit, slušně řečeno, byla jsem živé stříbro, proto bylo těžké mě přehlédnout. Byla to jedna z nejlepších zkušeností na začátek mé "pracovní kariéry". Díky moc za tuhle zkušenost a šanci! :-) Jak už to tak bývá, osud Vám život naplánuje tak, jak to má být. Proto jsem teď vděčná za všechny zkušenosti z Dětské skupiny, státních MŠ zapojených do projektu MŠ podporující zdraví, z montessori školek, ale také z hlídání dětí v rodinách. Aktuálně pracuji v mezinárodní montessori MŠ v Brně, kde jsem opravdu našla to, co mě baví - předávat dětem to, co je kolem nás a to smysluplně.
 
5. ZÁJMY

Ti, co mě znají už delší dobu, tak ví, že mě moc baví číst - knihy, časopisy, sledovat filmy, cestovat, sporty - hlavně kuželky, brusle, kolo, vzdělávání, zvířata, hudba a děti. No není toho zrovna málo, ale to jsem celá já - věčně zaneprázdněná tím, co mě baví. :-)

6. MOJE RODINA

Rodina pro mě znamená hrozně moc. Nedokážu si ani představit, jaký by to bylo, kdybych je neměla. Mamka je pro mě jedna velká inspirativní knížka. Skoro denně se jí ptám na rady, přemýšlím, jak by to udělala mamka apod... Taťka je další inspirací - v životě to neměl lehké, jeho rodina nebyla ideální, v mladém věku přišel o ruku a to ve chvíli, kdy čekal přírůstek do rodiny. Starší, velkej brácha - dělí nás celých 15 let. Někdo by si řekl, že je to mezi sourozenci propastný rozdíl, ale opak je pravdou. Nedám na něj dopustit. Do mé rodiny samozřejmě patří i moje kočka Leontýnka. Tu jsem si pořídila, když jsem byla kvůli vážné nemoci dlouhodobě doma a bylo mi tam smutno. Je to parťačka hlavně na gauč a do postele. :-)

7. PŘÍTEL A SYN

Moji rodinu tvoří taky už pár let přítel Jirka, se kterým se známe přes náš společný koníček - kuželky. Naše začátky nebyly jednoduchý, od začátku spolu bydlíme, sdílíme svoje životy, to dobré i to špatné a to nás denně dělá silnějšími. Na našem vztahu usilovně pracujeme, a proto jsme se před Vánoci 2016 stali také pyšnými rodiči malého Jonáška. Ten do našeho života vpustil obrovský proud nekonečné lásky, dal našemu životu úplně jiný rozměr, ale zároveň se stal přirozenou součástí naší domácnosti. 

8. ŽIVOT

Jaký je tedy můj život? Je (ne)obyčejný - plný zážitků, radosti, smutku, zklamání, nových výzev, a proto se snažím každý den užívat na 100%. Moc dobře si uvědomuji, že můj život tady je časově omezen a tak se moc často nedívám napravo a nalevo a žiji si prostě tak, jak to cítím. Neřeším, jestli se to někomu líbí nebo ne. Záleží mi pouze na mém blízkém okolí. Často mě lidi pomlouvají, ale z toho si nic nedělám. Říkám si, že je to jako reklama a každá reklama je vlastně dobrá.

Použité zdroje: http://svatky.centrum.cz/svatky/jmenne-svatky/kamila-151/

Komentáře

Oblíbené příspěvky